2008-03-12

Old - fashioned chocolate cake


    Bardzo łatwe w przygotowaniu ciasto, pysznie czekoladowe, może posłużyć jako tort urodzinowy :)

    Old - fashioned chocolate cake
    (wg przepisu Nigelli Lawson)

    Ciasto:
  • 200 g mąki pszennej tortowej
  • 200 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody
  • 40 g kakao
  • 175 g miękkiego masła
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • 150 ml kwaśnej śmietany

    Polewa:
  • 75 g masła
  • 175 g ciemnej czekolady
  • 300g cukru pudru
  • 1 łyżka złotego syropu
  • 125 ml kwaśnej śmietanki
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego

    Wszystkie składniki ciasta wymieszać mikserem, przelać do 2 foremek (lub upiec najpierw jeden placek, a potem drugi), piec w 180 stopniach przez ok 30 minut ( po 25 minutach można już ciasto sprawdzić patyczkiem).

    Żeby zrobić polewę należy rozpuścić w kąpieli wodnej czekoladę z masłem, odstawić na bok. Do przestudzonej masy dodać syrop, ekstrakt waniliowy i śmietanę. Na końcu wmieszać przesiany wcześniej cukier puder.
    1/3 kremu przełożyć placki, 1/3 rozsmarować na górze, a 1/3 na boki ciasta.
    Górę ciasta udekorować.

    Smacznego :)




5 komentarzy:

Majana pisze...

Sliczne to ciasto ! :) Rzeczywiscie moze sluzyc za tort urodzinowy, jest cudne :)

Anonimowy pisze...

Robiłam to ciasto (tort) na urodziny mojego chłopaka razem z koleżanką :) Powiem tak, to ciasto jest boskie - naprawdę przepyszne. Krem wyszedł nam bardziej ciemny niż na Twoim zdjęciu. Jedyne co mogło trochę przeszkadzać, to cukier puder, po prostu ten krem ma taką minimalnie ziarnistą konsystencję.

Anonimowy pisze...

mialem okazje jesc ciasto z fotki i potwierdzam, smakuje tak samo jak wyglada - bosko. :) pozdro Olka

Ola pisze...

dziękuję Wam :)

mój krem nie jest taki ciemny, bo użyłam mlecznej czekolady :)

aklat pisze...

Wygląda wspaniale i na pewno tak samo smakował :) Ja również piekłam go ostatnio, pycha!