2008-03-22

Babka marcepanowo-orzechowa


    Pyszna, mięciutka i taka mokra, a marcepan i orzechy tworzą w niej idealną kompozycję

    Babka marcepanowo-orzechowa
    czyli idealna baba znaleziona!

    (wg przepisu Dorotus)

  • 15 dag masy marcepanowej
  • 15 dag zmielonych orzechów włoskich lub pekan
  • 3 jajka
  • 10 dag cukru z wanilią
  • 10 dag mąki
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 20 dag śmietany kremówki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

    Marcepan zetrzeć na tarce z najdrobniejszymi oczkami (najlepiej go wcześniej schłodzić).
    Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubjania dodawać cukier i żółtka, dalej ubijając.
    Mąkę wymieszać ze zmielonymi orzechami, proszkiem do pieczenia, przyprawą do piernika, startym marcepanem (uważając, by się znów nie zbrylił). Wmieszać do masy jajecznej. Na koniec dodać kremówkę, wymieszać.
    Formę na babkę z kominkiem dobrze natłuścić, wysypać kaszą manną i wlać ciasto.
    Piec około 60 minut w temperaturze 175ºC, do tzw. suchego patyczka.

    Smacznego :)


4 komentarze:

Anonimowy pisze...

testowalem i musze powiedziec, ze babka jest znakomita zarowno w wygladzie, jak i smaku. :)

Anonimowy pisze...

Zrobiłam tę babę i stwierdzam ,że wszyscy byli nią zachwyceni.
twoja wygląda równie pysznie ;)
pozdrawiam

Ola pisze...

Bardzo mi smakowała ta baba!

cudawianki pisze...

tez ja robilam, jest przepyszna! ale nie bedzie u mnie fotek, bo bylam tak zajeta w czasie swiat, ze nie udalo mi sie nic sfocic... :-( pozdrawiam serdecznie :-)