2007-05-03

Sernik czekoladowo - limonkowy

    Bardzo dobry sernik o orzeźwiającym lekko kwaskowatym smaku, ma delikatną kremową konsystencję, wręcz rozpływa się w ustach.
    Dla mojego piekarnika godzina to trochę za mało, bez problemu można piec ok 1,5 h. Sernik od góry również można przykryć folią na czas pieczenia - wtedy się nie przyrumieni i pozostanie biały.


    Sernik czekoladowo - limonkowy( choc & lime cheesecake )
    (wg przepisu Nigelli Lawson)

    Proporcje na tortownicę 22cm
    Składniki na spód:
  • 300 g ciasteczek czekoladowych

  • 75 g masła


  • Ciastka rozdrabniamy mikserem. Masło rozpuszczamy i mieszamy dokładnie z ciastkami.

    Składniki na masę serową:
  • 750 g sera Philadelphia (można użyć innego kremowego serka lub 3-krotnie mielonego)

  • 200 g cukru pudru

  • 4 jajka

  • 2 żółtka

  • sok z 4 limonek


  • Okrągłą formę o średnicy 22 cm wykładamy bardzo dokładnie folią aluminiową.
    Spód formy wykładamy masą ciasteczkową. Ser miksujemy z cukrem pudrem, jajkami, żółtkami i sokiem wyciśniętym z 4 limonek. Masę serową (jest bardzo luźna) wylewamy na czekoladowy spód. Formę wkładamy do naczynia wypełnionego gorąca wodą. Woda powinna sięgać do połowy wysokości formy.
    Pieczemy około 1 godziny w 180 - 200 stopniach. Sernik powinien być ścięty na wierzchu, lecz nie sprężysty.
    Ostrożnie wyjąć, odpakować z folii i ostudzić. Przed podaniem najlepiej włożyć do lodówki na całą noc (podawany schłodzony ma najlepszy smak).

    Smacznego :)


3 komentarze:

king pisze...

Cześć!
Mam pytanie, jakich ciastek czekoladowych używasz? I jak z tą folią aluminiową - trzeba nią wyłożyć formę, czy tylko spód i boki, czy folią ma być także przykryty wierzch?
Po co wstawia się to do naczynia z wodą?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Ola pisze...

cześć :) akurat wtedy nie miałam czekoladowych ciastek i do tego sernika użyłam ciastek Digestive i wymieszałam z kilkoma rozpuszczonymi kostkami czekolady :)
a folią nalezy wyłożyć spód formy i boki ale z zewnątrz tworząc izolację, najlepiej zobaczyć jak to robi Nigella:
http://www.zoopy.com/video/detail/id/4282

a sernik piecze się w kąpieli wodnej po to by nie tracił wilgoci podczas pieczenia, by był bardziej kremowy i zapobiega to też opadaniu sernika :)

wierzch można również przykryć folią - wtedy będzie idealnie biały u góry, ale nie trzeba (ja nie przykrywałam dlatego mój jest rumiany)

pozdrawiam :)

king pisze...

Dzięki!!!