2007-06-24

Sernik nowojorski

    To najbardziej kremowy sernik jaki do tej pory jadłam. Wyszedł niziutki, bo upiekłam z połowy porcji w tortownicy 22 cm.

    Sernik nowojorski
    (wg przepisu dziuni)

    Proporcje na tortownicę o średnicy 26 cm

    Składniki na spód:

  • 110 g ciastek typu Digestive
  • 55 g rozpuszczonego masła
  • 1 łyżka cukru-opcjonalnie bo ja nie dodałam i było ok

    Ciastka rozdrobnić najlepiej w malakserze i wymieszać z masłem i cukrem.Wysypać masę do tortownicy lekko wysmarowanej masłem i ugnieść dnem szerokiej szklanki w równy spód.Piec ok.12 minut w 160 stopniach C

    Składniki masy:

  • 1,1 kg sera kremowego czyli cream cheese czyli najlepiej Philadelphii

  • szczypta soli

  • 1 3/4 szklanki cukru

  • 3 płaskie łyżki mąki(maizena lub ziemniaczana wg mnie najlepiej)

  • 2 łyżeczki soku z cytryny

  • cukier waniliowy lub ziarenka z 1 laski wanilii

  • 1/2 szklanki śmietanki kremowej

  • 2 duże żółtka

  • 6 dużych jajek


  • Włączyć piekarnik na 250 stopni C.
    Ser zmiksować na gładką masę,dodać sól i cukier na 3 razy,dodać mąkę,sok cytrynowy i wanilię,wlać śmietankę,zebrać masę ze ścianek miski,miksować dalej,dodać żółtka,następnie dodać 3 jajka,zmiksować zbierając masę ze ścianek miski i dodać następne 3 jajka i raz jeszcze dobrze zmiksować.Wylać masę na podpieczony spód,podnieść formę na ok.3 cm w górę i upuścić na blat po to żeby pozbyć się ewentualnych bąbelków powietrza ze środka.
    Wstawić ciasto do piekarnika na 10 minut,po tym czasie obniżyć temperaturę do ok.93 stopni(nie wyjmując ciasta i nie otwierając piekarnika,temperatura ma sama opaść)i piec ok.1 godziny i 40 minut aż masa się zetnie,posiadacze termometru mogą zmierzyć temperaturę masy w środku-jesli osiągnie 65 stopni to jest gotowa.
    Wyjąć ciasto z piekarnika i odstawić do ostygnięcia,jeśli brzegi tortownicy nie były wyłozone papierem do pieczenia to po 10 minutach delikatnie oddzielić brzeg ciasta nożem.Po ok.3 godzinach ciasto zawinąć w folię i wstawić na 5 godzin do lodówki-dopiero wtedy osiąga prawidłową konsystencję.
    Przed podaniem wyjąć ok.1/2 godziny wcześniej z lodówki,kroić nożem opłukanym gorącą wodą.

    Smacznego :)





Brak komentarzy: